نسل کشی ارامنه توسط ترکها-افسانه یا واقعیت-!!!

یازار : مجید زنگانلی (Məcid Zənganli)

+0 به‌یه‌ن - پسندیدن


ساموئل ویمز و افسانه قتل عام 1.5میلیون ارمنی توسط ترکان
ساموئل آ. ویمز حقوقدان مشهور ایالت آرکانزاس در کتاب مشهور خود” پنهان کاریهای ارمنستان “ مینویسد:
قبل از نفوذ روسها به منطقه، روابط بین ترکها و ارامنه دوستانه بود ولی بعدها ، ارتش روسیه قبل از حمله به امپراطوری عثمانی، جهت از بین بردن اعتماد مسلمانان و مسیحیان جاسوسان خود را به منطقه گسیل داشت. و به ارمنیها وعده تشکیل ارمنستان بزرگ در بین دریای سیاه، دریای خزر و دریای مدیترانه را می دهد. ارمنی ها در مناطق مختلف بین ده تا بیست درصد جمعیت را تشکیل میدادند ولی میخواستند حکومت ارمنی تشکیل دهند یعنی هشتاد درصد جمعیت را بکشند و در سرزمین آنها کشور ارمنستان ایجاد کنند .
ساموئل ویمز مینویسد « ارمنیها در سرزمینهائی که در اقلیت بودند بین مسلمانان و مسیحیان دشمنی ایجاد می نمودند. در نتیجه اعمال سازمان تروریستی داشناک ارمنی ها و خیانت آنها به ترکها در جنگ با روسیه، ترکها تصمیم گرفتند
>>>

آخرین حربه پان ایرانیزم (ژنتیک)

یازار : مجید زنگانلی (Məcid Zənganli)

+0 به‌یه‌ن - پسندیدن


متاسفانه آخرین حربه پان ایرانیزم برای مقابله با ابتدائی ترین خواست بر حق ترک زبانان و سایر ملیتهای غیر فارس ایرانی این بار ژنتیک است که با جعل و تحریف قصد مقابله با حقوق ابتدائی آنان را دارد.
چند سال پیش ایسنا خبری را منتشر کرد که گویا یک «محقق تورک» به نام «مازیار اشرفیان بناب»، توسط تحقیقات ژنتیک ریشه ی «ژنتیکی» واحدی را برای ساکنان «فلات ایران» کشف کرده است.
و بدین ترتیب و در خیال خام خود خواستند قضیه حقوق ملیتهای غیر فارس را با ژن و کروموزوم فیصله داده و از خواست به حق این ملل مظلوم در احقاق حقوق ابتدائی خود جلوگیری کرده باشند.
جالب توجه این که نتیجه چنین تحقیقاتی هیچگاه در یک ژورنال معتبر علمی منتشر نشد و تنها منبع خبر دهنده آن همان خبرگزاری ایسنا ماند تا بر اساس آن دایره المعارف هائی که توسط «داوطلبان» ویرایش میشوند.
مثل «ویکی پدیا» و «استیت مستر» و سایتهائی پان آریانیستی به تبلیغ این مهملات پرداخته و آنرا در بوق و کرنا بدمند.
یعنی اینکه فرضیه ی «مازیار اشرفیان بناب» طرفداری در جهان علم ندارد و هیچ ژورنال علمی آن را منتشر نکرده است.
برعکس، من در این نوشته منابع معتبر علمی را معرفی میکنم و از ژورنال های علمی نقل قول می آورم که خلاف گفته های ایشان را ثابت میکنند.
قبل از آن البته باید بدین نکته بسیار مهم اشاره کرد که بحث ژن و ژنتیک و نژاد فقط در حوزه و محدوده علوم بیولوژیکی است و خلط این مبحث با مسائل علوم انسانی (زبانشناسی، جامعه شناسی و تاریخ) فقط و فقط نشان از بیسوادی و نژادپرستی حامیان این طرز تفکر را دارد .
چه که در مفهوم گروههای ملی و طبقه بندی و اساس بندی آنها امروزه فاکتور نژاد ...
>>>

  • [ 1 ]