چگونه می توان در زنجان زبان تركی را از بین برد؟

یازار : مجید زنگانلی (Məcid Zənganli)

+0 به‌یه‌ن - پسندیدن



حبیب یغمایی، بنیانگذار نشریه «یغما» در سال 1336 در مقاله ای با عنوان «چند روز در زنجان» روش این كار را «تاسیس كودكستان و بازهم كودكستان و تدریس زبان فارسی و باز هم زبان فارسی می داند.» وی پیشنهاد می كند كه در كنار تاسیس كودكستانها و دبستانهایی كه اطفال در آن فقط و فقط فارسی یاد بگیرند، بودجه فرهنگی استان صرف اعزام پرستاران فارسی زبان به منطقه و تاسیس كودكستان های بیشتر گردد.
نشریه یغما از سال 1327 تا 1357 در تهران منتشر شد و افرادی همانند یغمایی، سعید نفیسی، اقبال آشتیانی، ایرج افشار، امین ریاحی و... به طور مداوم مقالاتی در آن به چاپ می رساندند.

مقاله در مورد سفر به زنجان است و كارهای روزمره كه نویسنده انجام داده. به این دلیل مطلب قابل توجه زیادی ندارد. در هر حال من لینك مقاله را می دهم: http://www.noormags.ir/.../art.../142125/چند-روز-در-زنجان... در مورد برنامه های كودك حق با شماست. در همه استانهای كشور اجراء می شود. مسئله اینجاست كه كار از صدا و سیما گذشته و مهدكودك ها هم باید كوكدكان چند ساله را فارسی آموزش دهند. به خصوص اینكه طی سالهای اخیر زندگی كارمندی هم رشد كرده و همه بچه هاشون رو به مهدكودك ها می سپارند.(فیسبوك: Ozgur Qizilyurd)

  • [ ]