مهرداد کسانی پدیده‌ای دیگر از موسیقی پاپ تورکی در آزربایجان

یازار : مجید زنگانلی (Məcid Zənganli)

+0 به‌یه‌ن - پسندیدن


آدرس سایت رسمی مهرداد کسانی:
http://mehrdadkasani.com/

مهرداد کسانی، از خوانندگان جوان و خوش صدای موسیقی مدرن ترکی در ایران میباشد آهنگهای مهرداد به سبک جدیدی از موزیک پاپ میباشد که در نوع خودمتفاوت است و به قدری دلنشین است که از شنیدن آنها سیر نخواهید شد در زیر میتوانی بیوگرافی این خواننده خوش صدا را از زبان خودش بخوانید همچنین لینک رسمی سایت او را می توانید ببینید آهنگهای زیبای او را دانلود نمیایید این خواننده جوان و باغیرت آزربایجان به قدری بر زبان و سرزمین مادری خود متعصب است که در همان اولین ورد به سایت از نوشته:
Öncə Yaşasın Vətən , Sonra Vətən Yaşasın!
را مشاهده خواهید کرد و همچنین این سایت زبانهای تورکی آزربایجانی به حروف عربی و لاتین نیز پشتیبانی میکند.


مهرداد کسانی 1366 سولدوز (نقده) دوغوملوسودور.

20 یاشیندان موزیک صنعتینه باشلایاراق سویوق بولاق شهرینین آزاد اسلامی یونیورسیته سینده تحصیل ائدیب عومران مهندیسلیینی آلدی.

مهرداد کسانی اؤزو ایسته دیی گونده لیک پاپ تورک ماهنی یازارینین اولمادیغی ندنی ایله 1383 ایلیندن اؤز قلمی ایله اؤنجه کیلاسیک قالیبلرده شعر یازدی و سونرا اؤز ایسته دیی ماهنیلاری یازماغا باشلادی و اونونلا بیرلیکده بیر موزیک قوروپو یولا سالدی کی اونون حاصیلی اؤز باخیشیندان اؤز ایسته دیی کیمین کئیفییتلی ماهنیلار اولمادیغینا گؤره ساقین یایینلانماقلارینا ایقدام ائتمدی.

مهرداد کسانی 1389 اون یاییندا 6 ماهنی لی موزیک آلبومونو سئودا یارالیسی آدینا موزیک دونیاسینا عرضه ائتدی.

مهرداد کسانی 1387 نین یاییندا بیزیم تیراختور آدلی تک ترکینی یایاراق آذربایجانین پاپ موزیک دونیاسینا تانیتدیردی.

1391 ده اؤلدوردوم سنی ماهنیسی و 1392 ده آیریلا بیلمم ماهنیسی و سونراسی آیری تک ماهنیلاریلا موزیک صحنه سینده چالیشماغینا دوام ائتدی.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

مهرداد کسانی متولد سال 1366 در شهرستان نقده (سولدوز) از استان آذربایجان غربی است. وی همزمان با شروع کار موسیقی از سن 20 سالگی، تحصیل خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد ادامه داد و در این رشته فارغ التحصیل شد.

مهرداد کسانی به دلیل نبود ترانه سرای به روز در عرصه موسیقی پاپ ترکی از سال 1383 به نوشتن اشعار ترکی با قلم خود روی آورد و پس از کسب تجربیات مختلف در نوشتار شعر ترکی، شروع به ترانه سرایی کرد و همزمان با آن به فکر تشکیل یک گروه موسیقی برای خود افتاد که حاصل تشکیل آن گروه، تولید چندین آهنگ به زبان ترکی آذربایجانی شد ولی به علت راضی نبودن از کیفیت کلی آهنگ ها، هرگز نسبت به پخش آثار تولید شده در آن زمان اقدام نکرد.

وی در سال 1389 آلبوم "سئودا یارالیسی" را که متشکل از 6 آهنگ بود روانه بازار موسیقی کشور کرد.

مهرداد کسانی در تابستان 87 اولین تک آهنگ خود را با نام " بیزیم تیراختور " روانه بازار موسیقی کرد و پس از آن در سال 91 تک آهنگ " اؤلدوردوم سنی " و در سال 92 آهنگ شاد " آیریلا بیلمم " را به ترتیب ارائه داده و با سایر تک آهنگ ها به حضور خود در صحنه موسیقی پاپ ترکی کشور ادامه داد.

یازینین قایناقی(منبع نوشته): بیلینمیر-نامعلوم-!

  • [ ]